Article de Périodique
Analysis of substance use and abuse instruction in U.S. Physician assistant educational programs (1995)
(Analyse de l'instruction sur l'usage et l'abus de drogue, dans les programmes d'enseignement des médecins auxiliaires américains)
Auteur(s) :
RABAK-WAGENER J. ;
R. E. DAVIS
Refs biblio. :
13
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Langue(s) :
Anglais
Note générale :
Journal of Alcohol and Drug Education, 1995, 40, (3), 99-108
Résumé :
FRANÇAIS :
Le rôle des médecins auxiliaires est important dans le nouveau plan de réforme du système de santé. Un questionnaire a été envoyé à divers organismes, accrédités pour offrir un enseignement à cette profession, afin d'étudier le contenu de l'instruction sur l'usage et l'abus de drogue, et la méthodologie de l'enseignement. Les réponses de 50 de ces centres ont été examinées. Si la majorité d'entre eux proposent un enseignement sur la toxicomanie, la plupart se limitent aux concepts biomédicaux, aux modes de traitement et à leurs résultats, sans aborder les aspects sociaux, légaux, éthiques. De plus, les stratégies d'enseignement sont dominées par une approche traditionnelle, didactique. Des recommandations, pour élargir le contenu et la méthodologie de l'éducation, sont incluses.
ENGLISH :
Mid-level practitioners, such as Physician Assistants, are projected as playing an integral role in health care delivery under the new proposed plans for health care reform. To investigate their education in the area of substance abuse education, a questionnaire survey was mailed to department chairs of the 59 accredited Physician Assistant programs in the U.S. A total of 50 programs returned usable responses. The questionnaire investigated the degree to which a broad-based curriculum was offered, including content ranging from pharmacology to multicultural aspects, and from legal to ethical perspectives. In addition, teaching methodologies were explored. The results indicate that substance use and abuse education is offered by most programs, however the majority of the time is spent on general biomedical concepts and treatment modes and outcomes and less on developing skills in multi-population care. In addition, teaching strategies were dominated by a traditional, didactic approach. Recommendations for broadening the content and methodology of education in alcohol and substance use and abuse are incorporated. (Author's Abstract)
Le rôle des médecins auxiliaires est important dans le nouveau plan de réforme du système de santé. Un questionnaire a été envoyé à divers organismes, accrédités pour offrir un enseignement à cette profession, afin d'étudier le contenu de l'instruction sur l'usage et l'abus de drogue, et la méthodologie de l'enseignement. Les réponses de 50 de ces centres ont été examinées. Si la majorité d'entre eux proposent un enseignement sur la toxicomanie, la plupart se limitent aux concepts biomédicaux, aux modes de traitement et à leurs résultats, sans aborder les aspects sociaux, légaux, éthiques. De plus, les stratégies d'enseignement sont dominées par une approche traditionnelle, didactique. Des recommandations, pour élargir le contenu et la méthodologie de l'éducation, sont incluses.
ENGLISH :
Mid-level practitioners, such as Physician Assistants, are projected as playing an integral role in health care delivery under the new proposed plans for health care reform. To investigate their education in the area of substance abuse education, a questionnaire survey was mailed to department chairs of the 59 accredited Physician Assistant programs in the U.S. A total of 50 programs returned usable responses. The questionnaire investigated the degree to which a broad-based curriculum was offered, including content ranging from pharmacology to multicultural aspects, and from legal to ethical perspectives. In addition, teaching methodologies were explored. The results indicate that substance use and abuse education is offered by most programs, however the majority of the time is spent on general biomedical concepts and treatment modes and outcomes and less on developing skills in multi-population care. In addition, teaching strategies were dominated by a traditional, didactic approach. Recommendations for broadening the content and methodology of education in alcohol and substance use and abuse are incorporated. (Author's Abstract)
Affiliation :
Sch. of HPER, Univ. of Nebraska at Omaha, Omaha, NE 68182-0216
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.