Périodique
Immediate impact of social influence-oriented substance abuse prevention curricula in traditional and continuation high school. :
(Impact immédiat des programmes scolaires de prévention à orientation sociale de l'abus de drogues dans les lycées traditionnels et professionnels)
Auteur(s) :
SUSSMAN, S. ;
DENT, C. W. ;
SIMON, T. R. ;
STACY, A. W. ;
GALAIF, E. R. ;
MOSS, M. A. ;
CRAIG, S. ;
JOHNSON, A. C.
Année :
1995
Langue(s) :
Anglais
ISBN :
8756-8233
Refs biblio. :
16
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Note générale :
Drugs and Society, 1995, 8, (3-4), 65-81
Résumé :
FRANÇAIS :
Cette étude examine l'impact immédiat de 9 activités socialisantes sur les connaissances et les croyances concernant la drogue chez les élèves de 6 lycées d'enseignement général et 6 lycées professionnels de la Californie du Sud. En conclusion, ces activités ont exercé un impact d'autant plus important parmi les élèves des lycées d'enseignement général, qu'elles ont été réalisées sur le mode inter-actif.
ENGLISH :
This study examines the immediate impact of nine social-influenceoriented activities on drug related knowledge and beliefs for students at six traditional and six continuation high schools from the same southern California school districts. The relative effectiveness of two program delivery methods (active versus passive) also was examined. Continuation high school students reported much higher levels of overall drug use. Across school type, the activities showed the most impact on knowledge change. The activities exerted a relatively greater impact on traditional high school students and when the active delivery mode was used. Potential limitations of the effectiveness of social influences-oriented substance abuse prevention programming with continuation high school youth are discussed. (Authors' abstract)
Cette étude examine l'impact immédiat de 9 activités socialisantes sur les connaissances et les croyances concernant la drogue chez les élèves de 6 lycées d'enseignement général et 6 lycées professionnels de la Californie du Sud. En conclusion, ces activités ont exercé un impact d'autant plus important parmi les élèves des lycées d'enseignement général, qu'elles ont été réalisées sur le mode inter-actif.
ENGLISH :
This study examines the immediate impact of nine social-influenceoriented activities on drug related knowledge and beliefs for students at six traditional and six continuation high schools from the same southern California school districts. The relative effectiveness of two program delivery methods (active versus passive) also was examined. Continuation high school students reported much higher levels of overall drug use. Across school type, the activities showed the most impact on knowledge change. The activities exerted a relatively greater impact on traditional high school students and when the active delivery mode was used. Potential limitations of the effectiveness of social influences-oriented substance abuse prevention programming with continuation high school youth are discussed. (Authors' abstract)
Affiliation :
Univ. Kentucky, Lexington, KY 40506
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.