OFDT Documentation

  • Recherche
    • Recherche simple
    • Périodiques
    • Publications OFDT
    • Textes législatifs
    • Nos dernières publications
  • Sélections
    • Usages de drogues à l’adolescence
    • Usages de drogues féminins
    • Drogues et sécurité routière
    • Addictions en milieu professionnel
    • Addictions en milieu carcéral
  • À propos
    • Présentation
    • Contact
Aide

Rechercher

Aide

Recherche avancée

Périodiques

Portail documentaire

  • A-
  • A
  • A+

Site OFDT

Historique

Accès réservé à l'OFDT et ses partenaires



Mot de passe oublié ?
  • Recherche
    • Recherche simple
    • Périodiques
    • Publications OFDT
    • Textes législatifs
    • Nos dernières publications
  • Sélections
    • Usages de drogues à l’adolescence
    • Usages de drogues féminins
    • Drogues et sécurité routière
    • Addictions en milieu professionnel
    • Addictions en milieu carcéral
  • À propos
    • Présentation
    • Contact

Rechercher

Aide

Recherche avancée

Périodiques

  1. Accueil
  2. Retour
Nouvelle recherche Votre compte

Auteur G. HASTINGS

Documents disponibles écrits par cet auteur (11)

  Tris disponibles Ajouter le résultat à votre sélection
  Affiner la recherche
Adolescents' response to pictorial warnings on the reverse panel of cigarette packs: a repeat cross-sectional study

Adolescents' response to pictorial warnings on the reverse panel of cigarette packs: a repeat cross-sectional study

C. MOODIE ; A. M. MACKINTOSH ; G. HASTINGS | 2015
Dans Tobacco Control (Vol.24, e1, March 2015) Article : Périodique
Background: The UK (UK) became the third country in the European Union to require pictorial warnings on the back of cigarette packs, in October 2008. Methods: A repeat cross-sectional survey was conducted with 11-16-year-olds in the UK between [...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
Cross sectional study of young people's awareness of and involvement with tobacco marketing

Cross sectional study of young people's awareness of and involvement with tobacco marketing

L. MACFADYEN ; G. HASTINGS ; A. M. MACKINTOSH | 2001
Dans British Medical Journal (Vol.322, n°7285, 3 March 2001) Article : Périodique
FRANÇAIS : Le tabac, les jeunes et le marketing. Une enquête réalisée auprès de 629 adolescents britanniques de 15 et 16 ans montre le retentissement des techniques de marketing sur le tabagisme des jeunes et la nécessité de se montrer très vig[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
open_link_url_notice Lien externe
Legislation on smoking in enclosed public places in Scotland: how will we evaluate the impact?

Legislation on smoking in enclosed public places in Scotland: how will we evaluate the impact?

S. J. HAW ; L. GRUER ; A. AMOS ; C. CURRIE ; FISCHBACHER C. ; G. T. FONG ; G. HASTINGS ; MALAM S. ; PELL J. ; C. SCOTT ; SEMPLE S. | 2006
Périodique
ENGLISH : BACKGROUND: From 26 March 2006, smoking will be prohibited in wholly and substantially enclosed public places in Scotland, and it will be an offence to permit smoking or to smoke in no-smoking premises. We anticipate that implementat[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
Marketing social. De la compréhension des publics au changement de comportement

Marketing social. De la compréhension des publics au changement de comportement

K. GALLOPEL-MORVAN ; V. NGUYEN THANH ; P. ARWIDSON ; G. HASTINGS | 2019
Livre
Qu'est-ce que le marketing social ? Est-ce différent de la communication sociale ? Quels en sont les principes, les atouts, les outils ? Que signifient les 5 C ? En quoi une campagne de marketing social est-elle efficace, dans un programme de pr[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
Preventing adolescent drug use: the development, design and implementation of the first year of

Preventing adolescent drug use: the development, design and implementation of the first year of "NE Choices"

M. STEAD ; A. M. MACKINTOSH ; D. EADIE ; G. HASTINGS | 2001
Périodique
Illicit drug use by adolescents in the UK is of major concern. Recent surveys suggest that increasing proportions of young people are using drugs, that the number of different drugs used has increased, and that young people are experimenting at [...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
Promotion of electronic cigarettes: tobacco marketing reinvented?

Promotion of electronic cigarettes: tobacco marketing reinvented?

M. DE ANDRADE ; G. HASTINGS ; K. ANGUS | 2014
Dans British Medical Journal (Vol.348, n°7939, 4 January 2014) Article : Périodique
Electronic cigarettes are not subject to the same marketing controls as tobacco products. Marisa de Andrade, Gerard Hastings, and Kathryn Angus argue that their advertising is likely to appeal to young people and undermine tobacco control policy.
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
Reductions in tobacco smoke pollution and increases in support for smoke-free public places following the implementation of comprehensive smoke-free workplace legislation in the Republic of Ireland: findings from the ITC Ireland/UK Survey

Reductions in tobacco smoke pollution and increases in support for smoke-free public places following the implementation of comprehensive smoke-free workplace legislation in the Republic of Ireland: findings from the ITC Ireland/UK Survey

G. T. FONG ; A. HYLAND ; R. BORLAND ; D. HAMMOND ; G. HASTINGS ; A. McNEILL ; S. ANDERSON ; K. M. CUMMINGS ; S. ALLWRIGHT ; M. MULCAHY ; F. HOWELL ; L. CLANCY ; M. E. THOMPSON ; G. CONNOLLY ; P. DRIEZEN | 2006
Périodique
OBJECTIVE: To evaluate the psychosocial and behavioural impact of the first ever national level comprehensive workplace smoke-free law, implemented in Ireland in March 2004. DESIGN: Quasi-experimental prospective cohort survey: parallel cohort t[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
open_link_url_notice Lien externe
Social marketing. Rebels with a cause

Social marketing. Rebels with a cause

G. HASTINGS ; C. DOMEGAN | 2018
Livre
Social Marketing involves the application of marketing techniques (usually associated with promoting consumption) to social ends. This new addition will arm the socially conscious marketing student with: - case studies from across the globe, -[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
The plain truth about tobacco packaging (Editorial)

The plain truth about tobacco packaging (Editorial)

G. HASTINGS ; K. GALLOPEL-MORVAN ; J. M. REY | 2008
Dans Tobacco Control (Vol.17, n°6, December 2008) Article : Périodique
Hymenopus coronatus (the Malaysian preying mantis) has a cunning hunting technique. It disguises itself as an orchid; its four walking legs are exquisite replicas of petals and its lethal jaws blend into the background. This makes it beautiful t[...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
open_link_url_notice Lien externe
The role of packaging for consumer products: Understanding the move towards 'plain' tobacco packaging

The role of packaging for consumer products: Understanding the move towards 'plain' tobacco packaging

A. FORD ; C. MOODIE ; G. HASTINGS | 2012
Dans Addiction Research and Theory (Vol.20, n°4, August 2012) Article : Périodique
The Australian Government intends to introduce plain tobacco packaging in 2012. We consider whether such a move appears justified by examining the wider marketing literature in order to understand the role that packaging has for consumer goods. [...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection
open_link_url_notice Lien externe
Tobacco harm reduction: the devil is in the deployment

Tobacco harm reduction: the devil is in the deployment

G. HASTINGS ; M. DE ANDRADE ; C. MOODIE | 2013
Dans British Medical Journal (Vol.346, n°7889, 5 January 2013) Article : Périodique
The concept of harm reduction in tobacco control is exciting interest among policy makers and industry. Gerard Hastings, Marisa de Andrade, and Crawford Moodie argue that it presents public health with some challenges. The idea of tobacco harm [...]
Plus d'info
Ajouter à la sélection Ajouter à la sélection

première page page précédente 1 page suivante dernière page (1 - 11 / 11) Par page : 25 50 100 200

Contact

OFDT

69 rue de Varenne
75700 PARIS

Tel : (+33) 01 41 62 77 16

Accès rapides

  • L’établissement
  • Les partenaires
  • La lettre d’information

Avertissement

Toute inclusion dans la base documentaire ne vaut pas crédit scientifique de l'OFDT

Contact

OFDT

69 rue de Varenne
75700 PARIS

Tel : (+33) 01 41 62 77 16

Accès rapides

  • L’établissement
  • Les partenaires
  • La lettre d’information

Avertissement

Toute inclusion dans la base documentaire ne vaut pas crédit scientifique de l'OFDT

Suivez-nous

  • Traitement des données personnelles
  • Mentions légales
  • Plan du site