Titre : | Life skills education for children and adolescents in schools |
Auteurs : | OMS / WHO |
Type de document : | Rapport |
Mention d'édition : | WHO/MNH/PSF/93.7A.Rev.2 |
Editeur : | Genève : OMS / WHO, 1994 |
Format : | 49 p. |
Langues: | Anglais |
Discipline : | PSY (Psychopathologie / Psychopathology) |
Mots-clés : |
Thésaurus mots-clés COMPETENCES PSYCHOSOCIALES ; DEFINITION ; RECOMMANDATION ; IMAGE DE SOI ; EDUCATION POUR LA SANTE ; PROGRAMME ; PREVENTION ; JEUNE ; MILIEU SCOLAIREThésaurus géographique INTERNATIONAL |
Note de contenu : |
CONTENTS:
Part 1. Introduction to life skills for psychosocial competence. Part 2. Guidelines: the development and implementation of life skills programmes. - Developing a life skills support infrastructure. - Formulating objectives and a strategy for life skills programme develoment. - Designing life skills programme materials. Training of life skills trainers. - Pilot testing/evaluating a life skills programme and training. - Implementing a life skills programme. - Maintenance of a life skills programme. Appendix: Sample life skills lessons and life skills programme lesson titles ans sequence. |
Domaine : | Drogues illicites / Illicit drugs |
Sous-type de document : | Guide pratique / Manual |
Lien : | http://www.who.int/iris/handle/10665/63552 |
Exemplaires
Disponibilité |
---|
aucun exemplaire |
Accueil