Titre : | Aids education for drug users: existing research and new directions |
Titre traduit : | (L'éducation sur le sida pour les toxicomanes: recherche actuelle et nouvelles directions) |
Auteurs : | D. LONG-SHORE |
Type de document : | Périodique |
Année de publication : | 1992 |
ISBN/ISSN/EAN : | 0022-0426 |
Note générale : |
Journal of Drug Issues, 1992, 22, 1-16 |
Langues: | Anglais |
Mots-clés : |
Thésaurus mots-clés SIDA ; VOIE INTRAVEINEUSE ; EDUCATION ; PREVENTION ; RECHERCHE ; METHODE |
Résumé : |
FRANÇAIS : Débat méthodologique sur les priorités de la recherche sur l'éducation et la prévention du sida parmi les toxicomanes par voie intraveineuse. Discussion sur la valeur et l'efficacité des différentes méthodes. ENGLISH : This article reviews research on AIDS education targeted to injection drug users in the United States. Findings provide a context for discussing substantive and methodological issues to be addressed in "second generation" research. Substantive issues include: situational and contextual factors affecting risk, patterns of relapse to high-risk behavior and relapse prevention strategies, the importance of isolating the effects of intervention components, outcomes of HIV antibody testing/counseling, and social policy alternatives for AIDS prevention. Methodological issues include: the role of experimental research, the value of combining ethnographic and survey methods, methods appropriate for research on subjective aspects of risk, and alternatives to risk measures based on self reports. (Author'abstract) |
Domaine : | Drogues illicites / Illicit drugs |
Refs biblio. : | 52 |
Affiliation : |
Drug Abuse Res. Group, UCLA Neuropsychiat. Inst., 1100 Glendon ave., Los Angeles, CA, 90024 Etats-Unis. United States. |
Numéro Toxibase : | 501900 |
Centre Emetteur : | 05 Marmottan |
Exemplaires
Disponibilité |
---|
aucun exemplaire |
Accueil