Périodique
Changes in HIV risk behaviors among injecting drug users
(Changements dans les comportements à risque à l'égard du VIH chez des drogués intraveineux ayant reçu une information individualisée)
Auteur(s) :
MANDELL W. ;
VLAHOV, D. ;
LATKIN, C. A. ;
CARRAN D. ;
OZIEMKOWSKA M.J. ;
REEDT L.
Année :
1994
Langue(s) :
Anglais
ISBN :
0022-0426
Refs biblio. :
30
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Note générale :
Journal of Drug Issues, 1994, 24, 555-567
Résumé :
FRANÇAIS :
Un échantillon de 91 UDI séronégatifs au VIH ont été désignés aléatoirement pour suivre chacun soit une heure en tête à tête d'éducation intensive, soit une session standard d'éducation de 15 minutes. Les comportements à risque pour les 6 mois précédents étaient évalués par interview avant l'intervention, puis 6 mois plus tard. L'usage des injections autorapporté avait chuté de 100% à 70%, 6 mois après, et l'injection quotidienne de 42% à 18%. Le partage du matériel d'injection était tombé de 65% à 34%. Presque tous les UDI qui continuaient disaient nettoyer leur matériel à l'eau de Javel. Ces données sont en faveur d'une éducation individualisée, à court terme.
ENGLISH :
A community sample of ninety-one HIV seronegative IDUs were randomly assigned to either a one-hour, one-on-one, intensive educational intervention or a fifteen-minute "standard" educational session. Risk behaviors for the prior six months were assessed by interview before the intervention and six months later. Self-reported injecting drug use decreased from 100% to 70% at the six-month follow-up and the proportion injecting daily dropped from 42% to 18%. The proportion who used someone else's injection equipment dropped from 65% to 34%. Nearly all IDUs who continued to inject reported using bleach to clean their equipment. There was no significant additional benefit from the intensive intervention. Variables hypothesized to mediate reduction in HIV risk behavior (personal distress, perceived personal risk, and intention to reduce risky behavior) were not associated with reduction of activities with high-risk for HIV infection. These data suggest that individualized, short-term educational interventions probably have limited impact on lowering frequency of risky behaviors. (Authors' abstract)
Un échantillon de 91 UDI séronégatifs au VIH ont été désignés aléatoirement pour suivre chacun soit une heure en tête à tête d'éducation intensive, soit une session standard d'éducation de 15 minutes. Les comportements à risque pour les 6 mois précédents étaient évalués par interview avant l'intervention, puis 6 mois plus tard. L'usage des injections autorapporté avait chuté de 100% à 70%, 6 mois après, et l'injection quotidienne de 42% à 18%. Le partage du matériel d'injection était tombé de 65% à 34%. Presque tous les UDI qui continuaient disaient nettoyer leur matériel à l'eau de Javel. Ces données sont en faveur d'une éducation individualisée, à court terme.
ENGLISH :
A community sample of ninety-one HIV seronegative IDUs were randomly assigned to either a one-hour, one-on-one, intensive educational intervention or a fifteen-minute "standard" educational session. Risk behaviors for the prior six months were assessed by interview before the intervention and six months later. Self-reported injecting drug use decreased from 100% to 70% at the six-month follow-up and the proportion injecting daily dropped from 42% to 18%. The proportion who used someone else's injection equipment dropped from 65% to 34%. Nearly all IDUs who continued to inject reported using bleach to clean their equipment. There was no significant additional benefit from the intensive intervention. Variables hypothesized to mediate reduction in HIV risk behavior (personal distress, perceived personal risk, and intention to reduce risky behavior) were not associated with reduction of activities with high-risk for HIV infection. These data suggest that individualized, short-term educational interventions probably have limited impact on lowering frequency of risky behaviors. (Authors' abstract)
Affiliation :
Dept Ment. Hyg., Johns Hopkins Sch. Hyg. Publ. Hlth, 624 N. Broadway, Baltimore, MD 21205
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.