Périodique
Short-term substance abuse prevention in jail : a cognitive behavioral approach
(Programmes courts de prévention de l'abus de drogues en prison : une approche cognitive et comportementale)
Auteur(s) :
PEYROT M. ;
YEN, S. ;
BALDASSANO, C. A.
Année :
1994
Langue(s) :
Anglais
ISBN :
0047-2379
Refs biblio. :
28
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Note générale :
Journal of Drug Education, 1994, 24, (1), 33-47
Résumé :
FRANÇAIS :
Un programme de prévention de l'abus de drogue, basé sur une approche cognitive et comportementale, a été appliqué en prison, en direction d'hommes et de femmes. Ce programme incluait, outre une information concernant les drogues, un travail sur les capacités cognitives et comportementales susceptibles de prévenir l'usage de drogues. Sur une période de deux ans, 59% des sujets ont terminé le cursus (12 à 16 heures étalées sur trois ou quatre semaines). Leurs connaissances se sont améliorées, comme le montre la comparaison des pré-tests et post-tests. La participation active s'est révélée un facteur important pour tirer bénéfice du programme.
ENGLISH :
This article describes a cognitive-behavioral program for substance abusers which was first implemented in the Baltimore City Jail in 1987. Similar but separate programs are provided for male and female inmates, consisting of twelve to sixteen contact hours over three to four weeks. In addition to conventional drug and alcohol information (physiologic and psychological effects, treatment options), the program emphasizes cognitive and behavioral skills which can prevent substance abuse, including training in consequential thinking, and stress and anger management. Over a two-years period, 59% completed the entire program. Both males and females showed statistically significant improvement from pretest to posttest in all knowledge areas. Client participation was the strongest predictor of program outcome. (Extract from authors' abstract)
Un programme de prévention de l'abus de drogue, basé sur une approche cognitive et comportementale, a été appliqué en prison, en direction d'hommes et de femmes. Ce programme incluait, outre une information concernant les drogues, un travail sur les capacités cognitives et comportementales susceptibles de prévenir l'usage de drogues. Sur une période de deux ans, 59% des sujets ont terminé le cursus (12 à 16 heures étalées sur trois ou quatre semaines). Leurs connaissances se sont améliorées, comme le montre la comparaison des pré-tests et post-tests. La participation active s'est révélée un facteur important pour tirer bénéfice du programme.
ENGLISH :
This article describes a cognitive-behavioral program for substance abusers which was first implemented in the Baltimore City Jail in 1987. Similar but separate programs are provided for male and female inmates, consisting of twelve to sixteen contact hours over three to four weeks. In addition to conventional drug and alcohol information (physiologic and psychological effects, treatment options), the program emphasizes cognitive and behavioral skills which can prevent substance abuse, including training in consequential thinking, and stress and anger management. Over a two-years period, 59% completed the entire program. Both males and females showed statistically significant improvement from pretest to posttest in all knowledge areas. Client participation was the strongest predictor of program outcome. (Extract from authors' abstract)
Affiliation :
Loyola Coll., 4501 North Charles St, Baltimore, MD 21210
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.