Article de Périodique
Day caregivers : a forgotten link in the prevention of drug and alcohol abuse (1994)
(Le personnel des structures d'accueil d'enfants en âge préscolaire : un lien oublié dans la prévention des abus de drogue et d'alcool)
Auteur(s) :
D. L. BALFOUR ;
J. R. WALKER
Refs biblio. :
16
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Langue(s) :
Anglais
Thésaurus mots-clés
ALCOOL
;
ENFANT D'USAGER
;
PREVENTION
;
STRESS
;
FORMATION
;
EVALUATION
;
ENSEIGNANT
Note générale :
Journal of Alcohol and Drug Education , 1994, 39, (2), p. 112-129
Résumé :
FRANÇAIS :
L'étude d'évaluation décrite dans cet article porte sur les effets d'une formation en matière de prévention des abus de drogue et d'alcool, formation dispensée auprès du personnel de structures d'accueil d'enfants en âge préscolaire. Deux groupes ont été observés, l'un ayant suivi une formation, l'autre pas. L'importance d'une telle formation est clairement démontrée, notamment par l'accroîssement de motivation et d'implication qu'elle génère chez les participants. L'importance des mesures de prévention est bien comprise, ainsi que leurs conséquences sur le niveau de stress des enfants. Il s'agit de mettre en pratique au quotidien un éventail d'outils qui permettent de mieux travailler avec ces enfants "à risque".
ENGLISH :
The evaluation study reported here examines the effect of the training of day caregivers in drug and alcohol abuse prevention skills. A comparison group, quasi-experimental design was used to compare day caregivers who participated in the training with similar day caregivers who did not receive the training. The findings indicate significant improvement in participant learning and skill application over the mere provision of training materials without the accompanying training sessions. The act of attending training sessions appears to increase materials learned. Day caregivers can understand the importance of preventing alcohol and substance abuse and its connection with stress in children. Provided with a clear set of skills and techniques, day caregivers can use them in working with at-risk children. (The authors' abstract)
L'étude d'évaluation décrite dans cet article porte sur les effets d'une formation en matière de prévention des abus de drogue et d'alcool, formation dispensée auprès du personnel de structures d'accueil d'enfants en âge préscolaire. Deux groupes ont été observés, l'un ayant suivi une formation, l'autre pas. L'importance d'une telle formation est clairement démontrée, notamment par l'accroîssement de motivation et d'implication qu'elle génère chez les participants. L'importance des mesures de prévention est bien comprise, ainsi que leurs conséquences sur le niveau de stress des enfants. Il s'agit de mettre en pratique au quotidien un éventail d'outils qui permettent de mieux travailler avec ces enfants "à risque".
ENGLISH :
The evaluation study reported here examines the effect of the training of day caregivers in drug and alcohol abuse prevention skills. A comparison group, quasi-experimental design was used to compare day caregivers who participated in the training with similar day caregivers who did not receive the training. The findings indicate significant improvement in participant learning and skill application over the mere provision of training materials without the accompanying training sessions. The act of attending training sessions appears to increase materials learned. Day caregivers can understand the importance of preventing alcohol and substance abuse and its connection with stress in children. Provided with a clear set of skills and techniques, day caregivers can use them in working with at-risk children. (The authors' abstract)
Affiliation :
BALFOUR, Dept Publ. Adm. Urban Studies, Univ. Akron, Akron, OH 44325 7904
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.