Périodique
Use of the "theme study" as means of curriculum development in continuation high schools
(Utilisation de "l'étude de thème" comme moyen de développement d'un cursus de prévention au sein des écoles de rattrapage)
Auteur(s) :
DENT, C. W. ;
GALAIF, E. R. ;
SUSSMAN, S. ;
STACY, A. W.
Année :
1996
Langue(s) :
Anglais
ISBN :
0047-2379
Refs biblio. :
17
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Discipline :
EPI (Epidémiologie / Epidemiology)
Note générale :
Journal of Drug Education, 1996, 26, (4), 377-393
Résumé :
FRANÇAIS :
Cet article présente une étude "d'écrits" décrivant 21 "thèmes" de prévention contenus dans 35 "activités". Le but était de déterminer quelles activités préfèrent les jeunes des écoles de rattrapage. Les écrits consistaient en descriptions d'activités traditionnelles de prévention de l'usage de la drogue, d'activités alternatives et nouvelles générées par de nouveaux thèmes. Les étudiants ont montré une préférence marquée pour les activités alternatives et nouvelles. Il n'y a aucune interaction entre les variables démographiques et l'ordre de préférence des activités.
ENGLISH :
This article presents the evaluation of written paragraphs which described 21 drug abuse prevention "themes" contained in 35 separate activities, as part of the process of curriculum development targeting Continuation High School students. The goal was to determine which activities were most preferred by these youth. The paragraphs consisted of descriptions of traditional drug abuse prevention program activities, alternative activities and novel activities. There were significant differences in preferences among activities, with a marked preference for the alternative and novel activities presentations. There were no significant interactions between demographic variables and order of activity preference. (From authors' abstract)
Cet article présente une étude "d'écrits" décrivant 21 "thèmes" de prévention contenus dans 35 "activités". Le but était de déterminer quelles activités préfèrent les jeunes des écoles de rattrapage. Les écrits consistaient en descriptions d'activités traditionnelles de prévention de l'usage de la drogue, d'activités alternatives et nouvelles générées par de nouveaux thèmes. Les étudiants ont montré une préférence marquée pour les activités alternatives et nouvelles. Il n'y a aucune interaction entre les variables démographiques et l'ordre de préférence des activités.
ENGLISH :
This article presents the evaluation of written paragraphs which described 21 drug abuse prevention "themes" contained in 35 separate activities, as part of the process of curriculum development targeting Continuation High School students. The goal was to determine which activities were most preferred by these youth. The paragraphs consisted of descriptions of traditional drug abuse prevention program activities, alternative activities and novel activities. There were significant differences in preferences among activities, with a marked preference for the alternative and novel activities presentations. There were no significant interactions between demographic variables and order of activity preference. (From authors' abstract)
Affiliation :
IPR-USC, 1540 Alcazar St, CHP 209, Los Angeles, CA 90033
Etats-Unis. United States.
Etats-Unis. United States.