Périodique
Alcohol and drug education and training : a review of key issues
(Education et formation sur l'alcool et la drogue : aperçu de solutions clés)
Auteur(s) :
A. M. ROCHE
Refs biblio. :
83
Domaine :
Drogues illicites / Illicit drugs
Langue(s) :
Anglais
Note générale :
Drugs Education, Prevention and Policy, 1998, 5, (1), 85-99
Résumé :
FRANÇAIS :
Il existe un potentiel considérable inexploité pour réduire le poids de la maladie, les risques et autres fâcheuses conséquences associés à l'alcool et aux drogues en utilisant plus efficacement les compétences en matière de santé et du personnel de soins. Pour cela, une amélioration de l'éducation et de la formation du personnel clé est requise. Cette revue de la littérature identifie des solutions variées se rapportant aux meilleures pratiques d'éducation et de formation sur l'alcool et la drogue. Les questions telles que qui doit enseigner quoi et comment et quand sait-on que c'est efficace sont étudiées. La relation entre le procédé éducatif et l'utilisation des connaissances et des compétences dans le travail est un phénomène complexe et non-linéaire. Un ensemble interactif de variables opèrent pour déterminer les activités entreprises dans l'environnement du travail. La nature et le niveau d'éducation reçus par les professionnels est une des variables clés. C'est un facteur clé sur lequel on peut influer et qui justifie une grande attention.
ENGLISH :
It has been argued that considerable untapped potential exists to reduce the burden of illness, harms and other untoward consequences associated with alcohol and drugs through the more effective utilization of the skills of health and other human services workers. To achieve this, improved systematic education and training of key personnel is required. This literature review identifies various issues pertaining to best practice in alcohol and drug education and training. Questions relating to who should be taught, what should be taught, how should it be taught and, when we might know that it is effective are addressed. The relationship between the educational process and the utilization of acquired knowledge and skills in the work place is a complex, non-linear phenomenon. An interactive set of variables operates to determine activities undertaken in any work environment. The nature and level of education received by the professional is one of several key variables. Nonetheless, it is a key factor over which we have some degree of influence and one which warrants closer attention. (From author's abstract).
Il existe un potentiel considérable inexploité pour réduire le poids de la maladie, les risques et autres fâcheuses conséquences associés à l'alcool et aux drogues en utilisant plus efficacement les compétences en matière de santé et du personnel de soins. Pour cela, une amélioration de l'éducation et de la formation du personnel clé est requise. Cette revue de la littérature identifie des solutions variées se rapportant aux meilleures pratiques d'éducation et de formation sur l'alcool et la drogue. Les questions telles que qui doit enseigner quoi et comment et quand sait-on que c'est efficace sont étudiées. La relation entre le procédé éducatif et l'utilisation des connaissances et des compétences dans le travail est un phénomène complexe et non-linéaire. Un ensemble interactif de variables opèrent pour déterminer les activités entreprises dans l'environnement du travail. La nature et le niveau d'éducation reçus par les professionnels est une des variables clés. C'est un facteur clé sur lequel on peut influer et qui justifie une grande attention.
ENGLISH :
It has been argued that considerable untapped potential exists to reduce the burden of illness, harms and other untoward consequences associated with alcohol and drugs through the more effective utilization of the skills of health and other human services workers. To achieve this, improved systematic education and training of key personnel is required. This literature review identifies various issues pertaining to best practice in alcohol and drug education and training. Questions relating to who should be taught, what should be taught, how should it be taught and, when we might know that it is effective are addressed. The relationship between the educational process and the utilization of acquired knowledge and skills in the work place is a complex, non-linear phenomenon. An interactive set of variables operates to determine activities undertaken in any work environment. The nature and level of education received by the professional is one of several key variables. Nonetheless, it is a key factor over which we have some degree of influence and one which warrants closer attention. (From author's abstract).
Affiliation :
Qeensland Alcohol Drug Res. Educ. Ctr, Univ. Queensland, Edith Cavell Bldg, Herston, 4029 Queensland
Australie. Australia.
Australie. Australia.
Exemplaires
Disponibilité |
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aucun exemplaire |