Titre : | Marijuana markets: inferences from reports by the household population |
Titre traduit : | (Le marché du cannabis : les données en population générale.) |
Auteurs : | J. P. CAULKINS ; R. L. PACULA |
Type de document : | Périodique |
Année de publication : | 2006 |
Format : | 173-200 |
Note générale : |
Journal of Drug Issues, 2006, 36, (1), 173-200 |
Langues: | Anglais |
Discipline : | MAR (Marchés / Markets) |
Mots-clés : |
Thésaurus mots-clés CANNABIS ; VENTE ; POPULATION GENERALE ; ECONOMIE ; MARCHE DE LA DROGUEThésaurus géographique ETATS-UNIS |
Résumé : |
FRANÇAIS : La vente au détail de cannabis dans la population générale est peu documentée alors qu'un grande partie de la population y participe. Cet article offre une description du marché du cannabis et des habitudes d'achat telles que rapportées par l'enquête nationale en population générale de 2001. La vente au détail se fait majoritairement dans les réseaux sociaux plutôt que par l'intermédiaire des vendeurs professionnels. On estime un ordre de vente par an, aux Etats-Unis, de 400 millions de transactions de petite quantités tournant autour de six ou sept joints. ENGLISH : Generally more is known about drug use and demand than about markets and supply, in large part because population survey data are available while market data are not. Although the household population represents a relatively small proportion of users of hard drugs, it represents a large proportion of the population using marijuana and participating in marijuana markets. This paper provides a description of marijuana market and acquisition patterns as reported by participants in the 2001 National Household Survey on Drug Abuse. We find that most respondents obtain marijuana indoors (87%), from a friend or relative (89%), and for free (58%). Retail marijuana distribution appears to be embedded in social networks rather than being dominated by "professional"sellers. Despite these contrasts with stereotypical street markets for cocaine and heroin, there are also similarities, such as evidence of quantity discounts and a minority of users accounting for the majority of purchases. We estimate that there are on the order of 400 million retail marijuana purchases in the U.S. each year and that the average purchase size is small, about six or seven joint. (Author' s abstract) |
Domaine : | Drogues illicites / Illicit drugs |
Refs biblio. : | 37 |
Affiliation : | Etats-Unis. United States. |
Numéro Toxibase : | 1800509 |
Centre Emetteur : | 18 CIRDD-Ile-de-France |
Exemplaires
Disponibilité |
---|
aucun exemplaire |
Accueil