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'packaging' 


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Article : Périodique
BACKGROUND: Tobacco product warning labels are a key health communication medium with plain packaging noted as the next step in the evolution of tobacco packaging. We assessed the self-reported impact of text versus pictorial health warnings and[...]![]()
Article : Périodique
K. GALLOPEL-MORVAN ; C. MOODIE ; F. EKER ; E. BEGUINOT ; Y. MARTINET |FRANÇAIS : Contexte - Cette étude explore pour la première fois en France l'impact, sur des fumeuses, de paquets de cigarettes neutres combinés à des avertissements sanitaires visuels de grande taille, dans un contexte réel de consommation. Mé[...]![]()
Rapport
WHO Regional Office for Europe ; C. BRASSART OLSEN | Copenhagen : WHO Regional Office for Europe | 2014Evidence shows that the packaging of tobacco products is designed for badge products targeting specific groups, particularly women and young people, and that attractive packaging tends to weaken warnings about the harmful health effects of the p[...]![]()
Article : Périodique
FRANÇAIS : Objectif : En France, la loi Evin (1991) impose que les publicités pour des marques d'alcool présentent ces produits de manière objective et informative. En termes de santé publique et de marketing social, cette recherche questionne [...]![]()
Article : Périodique
Support for plain cigarette packaging increased significantly among Australian smokers after legislation came into force, researchers have shown. Australia brought in plain packaging of tobacco products on 1 December 2012. The new law prohibite[...]![]()
Rapport
Standardised packaging of tobacco. Report of the independent review undertaken by Sir Cyril Chantler
C. CHANTLER | 2014In November 2013 the Government commissioned an independent review into the public health effects of standardised packaging of tobacco ("the Review"). In doing so, the Public Health Minister (Jane Ellison MP) noted that the Department of Health’[...]![]()
Article : Périodique
In December 2012, Australia became the first country to require all tobacco products be sold solely in standardised or 'plain' packaging, bereft of the manufacturers’ trademarked branding and colours, although retaining large graphic and text he[...]![]()
Article : Périodique
OBJECTIVES: To measure young people's perceptions of tobacco packaging according to two current pieces of legislation: The EU Tobacco Products Directive (TPD) and Ireland's Public Health (Standardisation of Tobacco Products) Act. DESIGN: Within[...]![]()
Article : Périodique
C. MOODIE ; R. PURVES ; J. MCKELL ; M. DE ANDRADE |Opponents of plain tobacco packaging argue that it would make production of counterfeit tobacco products cheaper; lower costs for consumers; confuse consumers in respect to product authenticity; and increase appeal and purchase of counterfeit to[...]![]()
Rapport
La «Puff» a fait une entrée spectaculaire sur le marché visant les jeunes à partir d'une promotion sur les réseaux sociaux (Tik Tok et Instagram). S'insérant dans le spectre large des produits liés au tabac et à la cigarette électronique, la puf[...]![]()
Article : Périodique
FRANÇAIS : Alors que les activités publicitaires des industriels du tabac sont réduites en France grâce à la loi Evin, les cigarettiers ont misé sur le paquet de cigarettes pour maintenir l'image de leurs marques et développer leurs parts de ma[...]![]()
Article : Périodique
BACKGROUND: Very few countries regulate maximum cigarette pack size. Larger, non-standard sizes are increasingly being introduced by the tobacco industry. Larger portion sizes increase food consumption; larger cigarette packs may similarly incre[...]![]()
Bulletin : Périodique
Tendances, n°125 - Mai 2018 - Tabagisme et paquet de cigarettes : opinions des adolescents de 17 ans
S. SPILKA ; O. LE NEZET ; E. JANSSEN ; A. BRISSOT ; A. PHILIPPON ; J. SHAH ; S. CHYDERIOTIS | 2018Destinée à éviter ou retarder l'entrée dans le tabagisme des nouvelles générations, la mise en place d'un conditionnement neutre pour les paquets de cigarettes est une mesure phare du Programme national de réduction du tabagisme (PNRT), interven[...]![]()
Article : Périodique
E. SWIFT ; R. BORLAND ; K. M. CUMMINGS ; G. T. FONG ; A. McNEILL ; D. HAMMOND ; J. F. THRASHER ; T. R. PARTOS ; H. H. YONG |Background: Plain packaging (PP) for tobacco products was fully implemented in Australia on 1 December 2012 along with larger graphic health warnings. Using longitudinal data from the Australian arm of the ITC Four Country Survey, we examined at[...]![]()
Article : Périodique
Aims: To use tobacco industry documents on cigarette pack shape, size and openings to identify industry findings on associations with brand imagery, product attributes, consumer perceptions and behaviour. Methods: Internal tobacco industry res[...]![]()
Article : Périodique
K. GALLOPEL-MORVAN ; C. MOODIE ; R. GUIGNARD ; F. EKER ; E. BEGUINOT |Introduction: The cigarette, like the cigarette pack, is used by tobacco companies as a promotional tool. We explore how the cigarette could potentially be used as a dissuasive tool. Methods: An online survey was conducted with 15-30 year old s[...]![]()
Article : Périodique
A striking feature of the rollout of the state-legalized retail sales of marijuana has been the tremendous popularity of edible marijuana products. Marijuana brownies have long been a staple of cannabis coffee shops in the Netherlands, but the n[...]![]()
Rapport
Transform Drug Policy Foundation ; S. ROLLES ; H. SLADE | Bristol : Transform Drug Policy Foundation | 2022This is the third edition of our guide to regulating legal markets for the non-medical use of cannabis. It is for policy makers, drug policy reform advocates and affected communities all over the world, who have witnessed the questions change fr[...]![]()
Chapitre
Le marketing en faveur du tabac ou de l'alcool est un facteur environnemental majeur de l'initiation ou de l'intensification des usages chez les adolescents. En France, le législateur a instauré en la matière une règlementation parmi les plus re[...]![]()
Article : Périodique
Dans le cadre d'une recherche portant sur les stratégies marketing pour les produits du tabac, la question d'élargir l'étude aux publicités pour les cigarettes électroniques s'est rapidement posée, dans un contexte où ce produit prenait de plus [...]
