
Mots-clès : REALITE VIRTUELLE
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D. VELEA | 1998
Dans Nervure - Journal de Psychiatrie (Tome 11, n°3 Suppl., Avril 1998) Article : PériodiqueL'apparition de l'Internet, offre en dehors d'un excellent moyen de communication et d'accessibilité au savoir, le libre accès au monde virtuel, qui se mélange avec le monde réel, avec la représentation du monde de l'imaginaire. La question qui [...]
J. L. READ ; S. M. SHORTELL | 2011
Dans Journal of the American Medical Association (Vol.305, n°16, April 27, 2011) Article : PériodiqueThe substantial growth of new interactive game technologies and genres raises new concerns and opportunities. The size and level of engagement of the audience means that health games can affect a wide range on individuals, including those who ar[...]
ENGLISH : In the present feasibility study, we developed a 3-dimensional virtual crack cocaine environment and evaluated the environment's ability to elicit subjective craving and cue reactivity (i.e., subjective emotional responding, heart ra[...]
BORDNICK P. S. ; COPP H. L. ; TRAYLOR A. ; GRAAP K. M. ; B. L. CARTER ; A. WALTON ; M. FERRER | 2009
Dans Journal of Psychoactive Drugs (Vol.41 n°2, June 2009) Article : PériodiqueVirtual reality (VR) cue environments have been developed and successfully tested in nicotine, cocaine, and alcohol abusers. Aims in the current article include the development and testing of a novel VR cannabis cue reactivity assessment system.[...]![]()
Trouble Déficit de l'Attention/Hyperactivité et Technologies de l'Information et de la Communication
FRANÇAIS : Cet article reprend des études explorant les liens entre nouvelles technologies et TDA/H : en examinant d'une part les conséquences négatives de l'excès d'utilisation des jeux vidéo avec la possible existence d'une addiction aux jeux[...]