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Auteur O. ZERHOUNI |
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Article : Périodique
Introduction and Aims: We tested whether incidental exposure to alcohol marketing messages in sporting events: (i) influenced automatic evaluation of brands and alcohol in general; and (ii) if these processes occur through deliberative (consciou[...]![]()
Article : Périodique
G. BROUSSE ; O. ZERHOUNI ; J. PERRIOT ; L. BEGUE ; V. FLAUDIAS |Au 1er janvier 2017, la France a imposé l'obligation aux cigarettiers de vendre leur produit dans des paquets neutres, c'est-à-dire sur lequel ne figure aucun logo reconnaissable. L'objectif premier était la réduction de l'attractivité des paque[...]![]()
Article : Périodique
O. ZERHOUNI ; L. BEGUE ; E. SARDA ; D. GENTILE |Background: Little experimental researches have investigated how alcohol portrayal influences alcohol-related cognitions that could lead to long-term alcohol consumption. We identified two potential cognitive processes by which alcohol portrayal[...]![]()
Article : Périodique
V. FLAUDIAS ; O. ZERHOUNI ; B. PEREIRA ; C. J. CHERPITEL ; J. BOUDESSEUL ; I. DE CHAZERON ; L. ROMO ; S. GUILLAUME ; L. SAMALIN ; J. CABE ; L. BEGUE ; L. GERBAUD ; B. ROLLAND ; P. M. LLORCA ; M. NAASSILA ; G. BROUSSE |Background: This study evaluated factors linked with perceived stress related to the COVID-19 pandemic and lockdown and addictive behaviors prior to and during lockdown in a sample of students who indicated engaging in alcohol consumption behavi[...]