Auteur S. CUKIER
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Documents disponibles écrits par cet auteur (5)
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J. D. SARGENT ; S. CUKIER ; T. F. BABOR | 2020
Dans Journal of Studies on Alcohol and Drugs (Suppl.19, March 2020) Article : PériodiqueThis supplement to the Journal of Studies on Alcohol and Drugs contains eight articles that summarize the current scientific literature that has assessed the scope and extent of alcohol marketing, the scientific evidence that exposure to alcohol[...]
N. GIESBRECHT ; A. WETTLAUFER ; T. STOCKWELL ; K. VALLANCE ; C. CHOW ; N. APRIL ; M. ASBRIDGE ; R. CALLAGHAN ; S. CUKIER ; G. HYNES ; R. E. MANN ; R. SOLOMON ; G. THOMAS ; K. THOMPSON | 2021
Dans Drug and Alcohol Review (Vol.40, n°3, March 2021) Article : PériodiqueINTRODUCTION: Policy changes may contribute to increased alcohol-related risks to populations. These include privatisation of alcohol retailing, which influences density of alcohol outlets, location of outlets, hours of sale and prevention of al[...]
N. GIESBRECHT ; A. WETTLAUFER ; S. CUKIER ; G. GEDDIE ; A. H. GONCALVES ; E. REISDORFER | 2016
Dans International Journal of Alcohol and Drug Research (Vol.5, n°3, 2016) Article : PériodiqueAims: Numerous policies have been shown to reduce the harm from alcohol; however, not all sub-populations respond similarly to policy interventions. This paper explores the specific effects of alcohol pricing policies and controls regarding phys[...]
S. CUKIER ; A. WETTLAUFER ; K. JACKSON ; S. MINOZZI ; B. D. BARTHOLOW ; M. L. STOOLMILLER ; J. D. SARGENT | 2018
Dans Cochrane Database of Systematic Reviews (n°8, 2018) Article : PériodiqueThis is a protocol for a Cochrane Review (Intervention). The objectives are as follows: To assess the impact of exposure to any form of alcohol marketing, compared to less exposure or no exposure, on alcohol consumption patterns among youth and[...]
A. WETTLAUFER ; K. VALLANCE ; C. CHOW ; T. STOCKWELL ; N. GIESBRECHT ; N. APRIL ; M. ASBRIDGE ; R. C. CALLAGHAN ; S. CUKIER ; G. HYNES ; R. MANN ; R. SOLOMON ; G. THOMAS ; K. THOMPSON | 2019
RapportFRANÇAIS : Les coûts économiques annuels de la consommation d'alcool au Canada en 2014 ont été évalués à 14,6 milliards de dollars. Ils sont principalement attribuables aux répercussions sur les services de santé, l'application de la loi et la [...]
Historique