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Auteur L. PAS |
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Périodique
P. ANDERSON ; E. KANER ; S. WUTZKE ; FUNK M. ; N. HEATHER ; M. WENSING ; R. P. T. M. GROL ; A. GUAL ; L. PAS ; WHO BRIEF INTERVENTION STUDY GROUP | 2004ENGLISH : AIMS: To determine if GPs' attitudes towards working with drinkers moderated the impact that training and support had on screening and brief intervention activity in routine practice. METHODS: Subjects were 340 GPs from four countrie[...]![]()
Article : Périodique
D. POUCHAIN ; D. HUAS ; P. L. DRUAIS ; B. WOLF ; L. PAS |EURECA (European Network on Strategies to Engage Genereral Practitioners in Cancer Prevention) est une enquête européenne sur l'implication des médecins généralistes en matière de dépistage des cancers féminins (sein et col utérin) et de prévent[...]![]()
Article : Périodique
J. B. DAEPPEN ; Intervention brève pour consommateurs d'alcool à risque (14 et 15 septembre 2000; Lausanne, Suisse) ; L. SOBELL ; J. SAUNDERS ; M. FLEMING ; M. FRENCH ; T. F. BABOR ; J. K. OCKENE ; L. PAS ; N. HEATHER |Les intervenants s'intéressent au concept de "consommation d'alcool à risque" et tentent de montrer l'intérêt des interventions brèves, en terme de coût-efficacité, dans la prévention des risques liés à l'alcoolisation aiguë et/ou à la dépendanc[...]![]()
Périodique
FUNK M. ; S. WUTZKE ; E. KANER ; P. ANDERSON ; L. PAS ; R. McCORMICK ; A. GUAL ; S. BARFOD ; J. SAUNDERS | 2005ENGLISH : OBJECTIVE: This study examines the impact of marketing strategies on the dissemination of a brief alcohol intervention program to general practitioners (GPs). The marketing strategy was tested to determine the most effective way to p[...]